Dikt av Sabrina Farhan

Ibland

Ibland är du försvunnen likt en skugga i mörkret,

Då önskar jag att jag vore en terrorist,

För då skulle jag kunna spränga kärleken inom mig

Och vara ett steg närmare döden.


Ibland så speglar elden inom mig ditt porträtt,

Jag vill då slå sönder vart enda slott jag byggt

Åt dig, men det kan jag inte för det har du redan

Gjort.


Ibland då jag av smärtan fylls önskar jag

Att varje Sekund av glädje jag givit dig

Omvandlas till ett hav av djup sorg.


Ibland så är min högsta önskan att glömma

Dem delar av dig i mitt liv.


Ibland så vill jag inte ha någon motvind då du

Lever livet mot mig.


Ibland säger jag ibland och ibland önskar

Jag att ibland kunde tolkas som alltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0